Sitter med ett...

...leende på mina läppar.
Jag har förvisso ont i kroppen, men idag gör det ingenting!
Det är fredag och jag ska snart åka till jobbet.
Tänk vilken ynnest det är att få trivas så bra, där man spenderar så
mycket vaken tid!

Jag ska ta tillvara varje minut idag och jag ska ta mig 17
le hela tiden!

Så det så!

Alone vs Lonely

Ensam...för första gången sedan i julas....*hmmm*
Brukade älska det!
Nu känns det förvirrande...
Skulle vilja ut, hitta på nåt...ha roligt...istället röjer jag som fan här
städar/plockar/vattnar/viker in/tar bort.....Tar aldrig slut!

Alone=på egen hand (ensamhet jag själv väljer)
Lonely=ensam (känslan av att vara övergiven)

Jag befinner mig mitt emellan dessa två...

Alonely, typ...

Nåväl, har ju umgåtts med människor, både stora och små hela veckan, så jag ska nog bara njuta nu!

Tjing!

Mitt MANTRA

Jag är stark.
Jag är frisk.
Jag är glad.
Jag är s****!

Det är något...

...som händer på jobbet. Folk runt omkring mig sprudlar av energi och lust!

Kreativa ideér föds hela tiden och de blir fler ju mer de delas!

Härligt!

*hehee* Jag är helt...

...färdig!!

Efter 12,5 timme på jobbet och en halvtimmes boxning
mår jag förträffligt....men jag är helt slut!
Både i kropp & knopp!
Tur att man har bådadera : )

Är bara...

...lite trött, men det gör ingenting, för att jag trivs där jag är!

Tack till alla som gör det möjligt!

Svårt att...

...sova....inte så konstigt om man dricker två koppar kaffe innan man
lägger sig.....*knasfia*

Jag behöver sova...med tanke på morgondagen....12,5 timme på jobb inkl ett box-pass : )
Trivs på jobbet!
Skulle behöva en andnings-paus privat dock...

Jag blev just...

...medveten om att "things do happends for a reason"
och just idag, just nu känns det jättebra! : )

Just nu...

...ber jag om styrka att orka med, att vara lugn och att vara
mer kompetent än annars!

Tack!

Idag har...

...jag haft svårt att förstå, för det vill jag verkligen!

Men jag gör det inte!

Och det gör ont!

Det står en...

...kasse med kläder i hallen...luktar svagt av diesel....
Ler när jag går förbi den...ska tvätta ikväll.

Norrland. Lockar. Alltid!

image4

Alla som...

...känner mig får ursäkta!

Jag ska börja bli mer EGO...och inte göra saker för andras skull
...förutom när jag vill!

Så är det - så får det bli!

Sms

Fick ett meddelande på telefonen igår:

"Ska Du med och åka skoter? Kommer hem imorgon eftermiddag."

Vad svarar man?

JA!

Så nu är jag hemma igen....trött, med stora bokstäver!
Jag har inte bara åkt, jag har även kört skoter! Och ramlat av...

Norrland är speciellt! Jag kommer alltid att längta dit...

Fredag...

..bra, hoppas den går fort!

S t r e s s a . . .

Häktisk dag...mycket liksom och mitt humör pallar inte sånt....

Blev ombedd av kollegan att gå undan en stund, det var snällt och välbehövligt!
Synd att jag inte själv märker hur jag blir...jag är så inne i det som är.

Nåväl....nu är det sallad med hängig dotter och sedan tvättstugan som gäller.

Jag önskar alla hjärtan...

...fick slå rytmiskt och länge!

För alla är det inte så....en del har flimmer i sitt
och måste starta om det mellan varven.

Jag kramar om alla hjärtan idag, speciellt min pappas!


Jag känner för att...

...omfamna livet!

Igårkväll hade jag två samtal som båda berörde  mig  mycket...de handlade om livets svårigheter
på olika vis. Tunga grejer, verkligen....och jag skämdes med ens för att jag ibland gnäller över småsaker, värdsliga ting egentligen....

Just nu känner jag en enorm tacksamhet över mitt liv, över alla människor som kommit och gått igenom det och lämnat spår. Jag är tacksam för mitt arbete som gör att jag hela tiden lär mig nya saker.

Jag är tacksam för att mina vänner är mina!
 Jag är tacksam för att jag är frisk!
 Jag är tacksam för min fina dotter!

Jag är tacksam!

Jag tycker om NU

Dagen idag började med ett gympa pass, med boxning,
till min egen förtjusning! Sen gick vi till skogen med de små...
Underbart.... sol, små liv som undrar och frågar,
vrider och vänder, hittar och hittar på...
Därefter var det lunch och rastvakt, sen gympa igen med boxning. Jag gillar det!
Det som finns inne kommer ut och man blir lätt, glad och ännu mera lätt. Det behövs!
Har varit ute mycket idag. Jag trivs och jag mår bra! Känns som att det räcker gott!


Fick mig ett...

...riktigt skratt anfall här nyss:)
Jag har inte skrattat så hejdlöst på länge!

Vilken effekt det har egentligen, jag ler hela tiden nu...Känns BRA!

Och tänk...vad skrattet helar!

Jag vill vara hel...

Det är inte...

samma "go" i mig idag, som igår...Det finns en anledning, men det känns
som en bortförklaring att ens nämna den. Nåväl.

Svänger snabbt här. Bra dag på jobb idag igen, tack för det T!


Tänk på...

...att man kan lära sig något nytt varje dag!
Visst är det häftigt!

Jag vill också...

...vara klok!

Jag är inte ung, men heller inte gammal....har nog kommit fram till
att vuxen låter bra....hellre vuxen än mogen. Men jag är ju inte vuxen hela tiden....
då skulle jag nog inte kunna  ha det jobb jag har, ett jobb som innebär
att jag får leka på arbetstid. Bland annat!

Apropå det där med att vara klok.....Jag har just börjat läsa en kollegas blogg
och jag förundras av den varje gång! Där står att läsa de mest kloka saker
och det är inte bara ibland, utan varje gång! Saker som hon tänker på,
som ingen annan tänker på....och det verkar så självklart att man ibland
kan känna sig dum för att man (läs jag) inte kommit på detsamma....

Jag har yngre kollegor som också slår mig med häpnad mest varje dag, för deras klokhets skull......de är yngre än jag, de ska inte veta allt redan...

Visst, man kan vara klok på olika sätt, jag kanske har mitt eget sätt att vara klok på...vad vet jag?

Jag har haft en av mina bättre dagar på jobb idag! Tack Jobbet! Och tack till Er som bidragit till det!
Idag vill jag ialla fall vara klok....och imorgon....och dagen därefter också.....bara därför att...