L u g n och r o...

...äntligen!

Julen är snart över och här sitter jag och har tråkigt!
Precis som jag ville ha det!

Ingen som tjatar om att åka dit och äta där, eller träffa dem och dem.

Jag sitter här med datorn och TV:n som sällskap, annars är det alldeles tyst.
Några ljus viftar med sina varma lågor, än hit, än dit. Jag tänker inte så mycket,
jag är inte hungrig, inte rök- eller kaffesugen. Jag har det gott, jag trivs, alldeles
ensam, just här, just nu...

God Jul ...

...ska det väl vara...

Här sitter jag i morognrock - helt ojulig.

Hemmet ser ut som vanligt, bortsett från lite pynt. Gran, skinka och krans på dörren fick stå över i år.

Ska bort om ett tag och stannar......ett tag. Jag känner att jag borde göra mer, men jag vet att det inte är en bra känsla att ha...men, men...

Det enda jag vill är att ta det lugnt! Och tro mig - det kommer jag att göra!

Till Er alla - ha en himla härlig helg!

Killevipp

Sitter på jobb...

Jag har blivit aningen dement, tror jag, mobilen ligger hemma och i fredags låste jag in mina jobbnycklar
i mitt skåp, så att jag fick gå till vaktis och hämta bultsaxen för att klippa upp det igen!

Det märks på alla att det nu är få dagar kvar till efterlängtad vila. Jag går dessvärre i skolan på torsdag och den är så snurrig just nu att hälften hade räckt!

Händer mycket nu, min Lilla börjar bli stor, men jag är SÅ TACKSAM för att hon har blivit den hon är!

Hon gör mig stolt - varje dag! Min Lilla J!

Nähäpp - nu är rasten slut, måste in i klassrummet igen!

Killevipp & Ståhejj


Bra lördag!

Hade aning svårt att somna inatt....men lyckades :)

Vaknade hyfsat för en lördag, upp, mycket folk här o där.

Panik över en bok som inte gick att få tag i.... Men det finns härligt hjälpsamma människor!
En av dem mötte mig i centrum så jag fick låna boken av henne. Tack C!

Handlade för mycket för min plånboks bästa och tog mig hem. Skrev, skrev och blev klar!

Fick fnatt och satte fart och lagade egna köttbullar, efter det stekte jag tacofärs.

Nu ligger jag utslagen i soffan, men hann dansa lite med min dotter innan hon for iväg - ut i världen!

Tjohopp, vad jag älskar att vara fri och ledig!

Sjukt bra fredag!

Tjo!

Hemma från 'firmafesten' som var en gemytlig tillställning! Massa glada blondiner, en jävligt härlig brunett och en transa : )

Bror hämtade mig!

Här hemma är det fett med fränt folk och alla pratar och skrattar.

Jag är nöjd med dagen - absolut nöjd!

Tjipp Tjopp Killevipp

Skriva, läsa, äta...

...jobba...sova. Så ser mitt liv ut just nu.

Jag är medveten om att jag i vissa lägen felprioriterar ganska grovt, men jag får i alla fall ihop det och det är det som är huvudsaken.

En GOD vän ringde mig ikväll - det var längesedan vi hördes av, men jag vet att han finns, när och om jag behöver! Det var ett skönt avbrott från allt vad studier heter!

Vi pratade om vikten av vänskap, vad den betyder och hur man kan/bör handskas med den. Intressant - när man tror gott om människor, som det senare visar sig inte var så goda. Vi pratade om svek, förhoppningar och förväntningar. Vi pratade även om kärlek, hur den 'vinns' och hur den förloras, hur den känns när den är innerlig och äkta, men också hur den känns när den bara tar slut, försvinner, eller stampas på, grusas och smutsas ner....

Jag förväntar mig en j*vligt l u g n jul.

Jag behöver det. Just nu vill jag ha en god natts sömn!

Killevipp och hejja mig som är klar med tentan : )

Inte riktigt...

...med på banan ännu :(

Hoppas på en skön ledighet snart!

Likgiltig angående mycket. Tycker väldigt lite. Vill emellanåt inget alls...

Middagsdags...



Inget Kille...(vipp)