Det blev...

...ju bra!

För första gången på länge hade jag en jättertrevlig kväll igår, med
skratt, GOD mat och goda vänner, skratt och skoj!

Var hemma vid midnatt, nöjd, glad och tacksam!

Tänk - vad bra det kan bli ibland!

♥  ∞

Här sitter jag...

...och känner mig fel, ful och ett annat ord på f.

Ska iväg på middag, tonårsmiddag. Det kan bli en helkväll, eller
bara en middag. Man vet aldrig.

Jag vill hellre lägga mig i soffan jag...


Löning...

...idag! Men pengarna studsar bara in på kontot - för att
studsa ut lika snabbt igen. Den här gången fick jag ut
200:- mindre än vad jag hade räkningar för. Känns ju
NAJS!

Så Ni som vill bjuda på middag kan ju kasta Er på telefonen ;)

Fridens till Er alla!

Oj, oj, oj...

..sicket kaos!

Vi har ju en kurswebb, vi som går på högskolan och nu är det full karutt därinne!

Bakgrund: Vi är ca 40st 'elever', uppdelade i två grupper. Orsaken till kaoset på webben är att nu kanske dessa två grupper ska ombildas och blandas. Sicket ramaskri det blev!  Nog om det!

Gårdagen var Ok, slutade tidigt, kastade mig iväg till bokhandeln för att köpa böcker för hela terminen.
Hittade 5 böcker av 16!! Vidare till Bro och barnen och åt middag, sedan tog jag bussen till centrum och köpte onöder...

Nu har Liten kommit hem, hon sover i soffan, jag ska börja läsa....och hålla ett öga på webben, det är trots allt lite underhållande att åse detta fenomen!


Tjipp Tjopp och galosch

Svänger snabbt...

....allting!

Hade ju en soft dag igår, ända til eftermiddagen när helvetet bröt lös!
Mycket kaos. Så jag lämnade jobb i vredesmod, irriterad när jag kom hem.

Ingen skön känsla alls!

Lade mig tidigt, somnade som en stock och sov hårt ända till morgonen.
Fysiska hinder för att gå ut, så jag stannade inne. behöver sova mera
känner jag...

*zzz*  Inget Killevipp...

Det känns...

...nästan som fredag idag! En skön känsla finns i mig! Tentan är klar och kursen likaså! Finemang!

Har tidig fredag denna vecka, så helgen blir liiite längre än vanligt! : ) Najs!

Jag fick...

...nästan som jag ville igår!

Istället för promenad tillsammans med L.F så kom min ömma moder upp
till mig. Vi fikade, pratade, hon gnuggade min spis och jag strök,
sen fikade vi igen och pratade ännu mera.

Liten kom hem och mamma gick. Pluggade lite, ska ta och göra klart
tentan ikväll ihop med min mentor! Tjohooo!

Ska bli sp skönt!

Tjipp Tjopp för nuw!

Jag vill...

1. vara klar med tentan (och kursen)

2. vakna pigg imorgon

3. Träffa min goda vän L.F

4. Äta söndagmiddag med min lilla

Min dotter äger!

Min dotter har en blogg.....

Jag läser den så ofta  jag kan. Hon skriver jävligt bra och har mycket vettigt i sitt huvud.
Hon är förnuftig som få. Hon är vuxen i sitt sätt att tänka många gånger.

Hon sniffar inte
Hon skolkar inte
Hon röker inte
Hon dricker inte
Hon snattar inte

Däremot är hon (som jag) omtänksam och bryr sig om dem hon tar till sitt hjärta!
Hon ställer upp för sina vänner i vått & torrt.

♥Jag älskar MIN dotter♥


Å så spånar ...

....jag vidare med listorna.


Fredagkväll:

1. SOFFA
2. Gó mat
3. Avstängd tfn
4. Mysbyx
5. Fleecefilt

Hur firar Du helg?

Ni som känner mig...

...någorlunda väl, vet att jag har en böjelse för listor av olika slag...

Nu kände jag för att lista människor jag saknar,

så känner Du igen Dig...?  GRATTIS!


1. Toppluvan
2. Bro / Clösa
3. Småtrollen A + S
4. Mormor
5. Stor Lång, vacker Viking :)

T R Ö T T *zzzz*

Snacka om sömnig.......*g ä s p*

Imorse trodde jag nästan att jag skulle tuppa av utav trötthet - helt otroligt!

Dagen har varit Ok, hur som helst och vi fick mycket viktigt arbete gjort på labbet
i skolan. Bussen hem var sen, så jag stog en haltimme ute och frös i -10 grader!

Skräpmat till middag, en trött liten som gick till sängs 19.20. Önskar jag kunde gjort
henne sällskap, men jag har en viktig grej att göra först....

Nåväl och haver kadaver...... Tjipp Tjopp sålänge

Det är...

...mycket nu.

Mycket att göra och att tänka på. Mycket känslor, både i mig och andra.

Tiden går som tur är ganska snabbt och som många säger, så läker tiden...

Livet snurrar på, med allt vad det innebär och för med sig - ingen idé att

försöka göra någonting åt det...

Allt jag har är tid - jag väljer själv hur jag spenderar den bäst!


Fridens liljor - och andra härligheter!




Som om...

...det inte räckte med glädje igår, så ringde en gammal, gammal VÄN igårkväll.
Vi har inte hörts av sedan i midsomras och han tillhör den forna delen av mitt liv...

Men vi ska ses, det är helt klart!

Ska bara samla mig lite - sen så!


Tjipp, Tjopp ;)

Jag är faan GLAD!

Tjo!

Här är det uppåt värre :)

Har haft en bra studiedag idag med en riktigt rolig föreläsning
på eftermiddagen!


Två glada tjejer möter mig hemma, jag lagar mat och vi äter
tillsammans. De går promenad nu och jag slappar framför
TV'n. Telefonen ringer....det är min mormor! Jag var hos henne
med mamma och morbror igår. Det var skönt att se henne igen. 

Nu ringde hon för att tala om att hon saknar mig! Kan Du tänka Dig!?

Vad mer i livet behöver jag än det jag har just nu??  INGENTING!

Jag är faan lycklig! Precis som jag förtjänar!

Tjipp, Tjopp och massa Killevipp!!

♥  ∞

Pluggar...

...för första gången på länge.

Terminsstart 13/1, då har jag gått i skolan i ett år! Bara två kvar....
Jag gör vad som helst om  jag slipper strulet som den här sista kursen orsakat...

Sitter här solo i soffan och myser, för nu är pluggeriet klart för idag. Jäntan är ute
och flaxar och det ska hon vara!

Pytte-läges-rapport.....typ o killevipp