Det går upp...

...och det går ner, så går det upp, sen går det ner.

Det är väl mitt livs enda sanning ... skulle jag tro?

Just nu upp faktiskt och jag vet precis varför. Har haft en hektisk dag och sådana mår jag bra av.

Jag och mamma var  till mormor, sen åkte jag och träffade en vän som har saknat mig, det var

trevligt. Väl hemma igen satte jag mig på cykeln och körde ut det som behövdes.

Nu vankas middag och DN gala : )

Tipp Tjopp Killevipp

Världen har...

...blivit galen!

Två sinnessjuka attentat i vårt grannland, många oskyldiga människor dödade - varför?

Tvåhundra meter från vårt hem har någon blivit knivskuren i ansiktet - varför?


Dörren står vidöppen mot sommarnatten, festande, skränande människor hörs på håll, men också nära....de berusar sig.....kanske för att fira sommaren, för att de älskar, kanske för att fly och för att de hatar? De hamnar i situationer de aldrig skulle göra annars. De slåss, fast de inte borde....någon har en kniv och så...

Så många liv som har förstörts ikväll - varför ?

Kärlek...



Rosor i drivbänken



Jordkällaren




Utsikt över hagen


Bästa dagen...

...på semestern - hittils!

Somnade sent inatt....eller rättare sagt tidigt imorse och Gud så jag skrattade innan dess!

Det var hjärtligt, jättekul och väldigt välbehövligt! Längesedan... 

Nåväl, jag har varit borta hela dagen....umgåtts med dem jag älskar mest i hela världen och ätit gott, solat, läst och busat lite!

Imorgon är planen densamma :)

Tjipp, Tjopp!

Klar...

...med föremålet för mitt ständigt dåliga samvete!

Så nu har jag tre veckor att lata mig på.....dessvärre känns det inte heller helt 'rätt'.

Nåväl, huvudsaken är nu fixad i alla fall!

Tjipp och Tjopp...


Hmmm...

... mycket tankar som snurrar runt, svårt som f*n att somna.

Sista gången jag kollade klockan var hon efter 05 * suck *

Längtar efter min familj, längtar efter att ses allihopa, tillsammans. Jag behöver tanka - massor!


Liten är inte längre liten. Problemen just nu är inte tjatet över en o-packad gympapåse, det är större än så...

Livet går upp och det svänger lite som det vill just nu - gäller att hålla i sig och hänga med annars är det

lätt att falla ur...undrar just om det skulle göra något, om jag föll ur...? Är det inte bara att resa sig, bortsa av sig

det värsta och hoppa på igen? Funkar det - eller är det kört för all framtid då...? Näe, bäst att hålla i sig - utifall...

Då var det...

...semester då. Lugn helg, skönt att slappa och tycka att det är Ok. Lördagen blev en läs-dag.

Gårkvällen var soft, spenderades med dotter, lyssnade på olika P1 Sommar program.

Idag har det blivit trädtrimning med pappa och bilkörning med mamma. Hämtmiddag hos

päron med liten. Nu slappas det fett igen, jamenar, det är ju semester!

Tjipp Tjopp...

Countdown...

...till semester. Borde vara spänd av förväntan och tycka att det är härligt - men icke!

Mycket som är ivägen just nu....ivägen för min glädje. Dessa sista veckor vet jag brukar

maska sig fram, dagarna känns onödigt långa, timmarna likaså. Har ett dilemma, men det

är inte dit energin går just nu. Igår grät jag för första gången på länge. Jag tror att jag behöver

göra det igen, länge, länge....just nu går det inte. Just nu går ingenting.


Det får vara så...