Sjuk - men lycklig!

Det gick inte längre...har jobbat fastän jag varit förkyld....tills nu....feber, ont i huvudet och allmänt
risig....Men, just nu gör det ingenting!

Jag vet att jag förlorar mycket pengar för att jag är hemma, men jag måste lyssna på min
kropp, jag har ju bara en.

Jag ler mitt i alltihop...för i mina tankar finns en väldigt speciell person, en mycket viktig person.
Han ger mig så mycket och han får mig att ge tillbaka - hela tiden!

Därför, är jag idag, sjuk - men l y c k l i g!

Tack Lilla M, för allt!

H Ö S T



Denna årstid fullkomligen ä l s k a r jag!

Tidigare idag stog jag på en plats...en vacker plats i solen och kände
mig lycklig!
Jag jobbade förvisso, men jag kände harmoni för första gången på väldigt länge.

Jag är frisk, min lilla tjej likaså, vi har en plats att bo på och jag har ett jobb
som driver in stålar och som jag dessutom får cred för att jag utför!
Jag trivs utomordentligt med mina kollegor och jag har en hjärtevän, som alltid vill
mitt bästa! Jag har vänner som står mig nära och jag har min familj!

Mer än så behöver jag inte!

Jag brukar likna mig själv vid hösten - för..... Lika vacker, färgglad och klar som den är kan jag också vara, men också lika grå, mulen och ruskig!

Ibland...

...är livet lite svårare än annars.
 Ibland kan man känna sig ensam.
Jag gillar att vara ensam ibland,
men att känna mig övergiven gillar jag inte...


Vilken tur jag har, som har n å g r a få vänner!!
Jag vet vilka de är och jag vet att jag kan vara precis så
som jag är ihop med dem. Det betyder oerhört mycket.
Att känna en hand bakom ryggen, fast den inte finns där fysiskt är obetalbart!

Tack!

Till Lilla M...


Du väcker min nyfikenhet,
Du gör mig glad,
Du får mig att tänka efter,
Du överraskar mig dagligen.

Du litar på mig och tror på att jag kan.
Du värnar om mig och det som är mitt.
Du värnar om Dig och det som är Ditt, men också
det som nu är vårt.

G R O D A