Things change...

...and so am I!

Fattar ingenting, men det är skitsamma egentligen.

Jag mår bra, jag har mål och jag vet hur jag ska ta mig dit.

Jag vet också att det kommer att ta tid - och jag ska låta det ta sin tid!

Jag har ett bra jobb, en underbar unge, en lägenhet som jag har råd att bo i....och jag är frisk!

Vad mer kan jag begära?

Jag är bra, fan!

Så det så!

Tjipp Tjopp och en massa Killevipp

En gåva...

...av sällan skådat slag fick jag idag!

Alltså, detta är inte ens klokt!

Jag har en kollega, som är så snäll....att hon gav mig två s ä c k a r kläder idag! Kan Du förstå??

Jag tog hem dem, packade upp dem, plagg efter plagg....och det enda jag inte ville ha var tre toppar
i mig anti-favoritfärg, rosa. Annars är allting så jag, eller det är en mer feminin sida av mitt jag....tror jag.

Har de senaste åren struntat rätt mycket i mig själv, på flera sätt....

Men nu ska jag vara så fin och glad så, det har jag lovat!

Puss & Kram

Det klarnar...

...lite!

Helt fantaskiskt hur man kan gå ett helt liv och tycka något är svårt och
knepigt....och sen råkar man träffa en riktigt klok människa och *vips*
blev det förståeligt!
Det är vad som 'hände' mig idag!

Nu har jag gjort mig oskyldig till alla och envar och lika fattig som jag var
igår, kommer jag att vara imorgon....

Men vet Du?

Jag har i alla fall hälsan!

Killevipp!

Trögtänkt...

...jag är!

Vi har just nu en matematikkurs på högskolan. Som vanligt är det grupparbeten som ska redovisas....

Vi ska nu analysera hur barn använder sitt matematiska tänkande när de spelar spel. Är det något jag har svårt för så är det att analysera, men kanske mer reflektera. Jag har blivit varse det på 'äldre dar', kanske för att jag börjat studera....men att det aldrig vänder?

Känns som jag har sirap i skallen - inget klokt kommer ur mig just nu och det gör mig frustrerad!

Frustrerad så in i h-vete!

Märklig dag detta...

Fortfarande mycket i huvudet, att göra och tänka på.

Mindre angenäma saker ligger i bakhuvudet och jag håller dem borta så gott det går.
Bra dag på jobb, med änglar till kollegor - ingen nämd - ingen glömd!

Fick ett samtal när jag kom hem - från en gammal klasskompis från förr, otäcka nyheter och
jag vet inte vad jag ska göra med den information jag fick, dessutom var samtalet upprpande och skrämmande på flera sätt.

Nu har jag lagat middag och ätit den, tvättat, pratat med mamma och suttit på kurswebben hela kvällen, så nu ska jag hoppa i säng. Både min hjärna och min kropp behöver det.

Tjolahopp - eller inte alls . . .


Oro...

...i magen. Mycket ska göras och tankarna har svårt
att samsas med varandra...

Just nu önskar jag mig mera tid - egentid, tack!

Over and out

Intressanta dagar!

Jag har fått vara viktig nu i två dagar :)

Jag har nämligen varit på kurs - en d y r sådan, tillsammans med tre kollegor
från jobbet. Vi blev serverade fika och fick vara med om både intressanta, men även
tröttsamma föreläsningar. Lunchen serverades i anslutning och när man var klar, var det
bara att resa sig upp och gå ifrån bordet....utan att behöva 'skrapa' tallriken eller torka bord : )
Det kallar jag lyx.




Däremot blev jag lite ledsen igårkväll, när min dotter kom från klubb där hon skulle träffa gamla vänner till oss, samt Lilla M....Hon var arg, sårad och sa:


-Mamma, han har svikit oss!


Mitt hjärta blöder - för hennes skull....

Y E S ! Bullseye! In Your face...

...äntligen!


Typ...

Här tankar jag . . .






Jättebra :)

Jobbade sent igår, handlade på vägen hem. Satte igång en tvätt....käkade middag - och bakade!

Var färdig vid 22. Sov som en sessa, med sköna drömmar :)

Upp i god tid imorse, LilleBror + Junior kom på fika. Tog sedan en promenad i det vackra vädret

och kan väl tacka Buddha, Gud eller någon annan för att jag inte slog på arslet, så halt det var....

Åt lunch och stack iväg med X som käkade, innan vi for vidare till ett av mina absolua favoritställen

på hela jorden. X hade kameran med, riktigt fina bilder togs :) Sedan vidare hit & lite fix o trix, så blev

saker som saker SKA vara, äntligen!  :) (det har med sladdar att göra, inget mer spännande än så...)

Slafsmiddag, soffa, en dator som funkar som ett äldre tröskverk och en TV, det är det som Jag behöver en kväll

som denna.

Killevipp och Tjohoo

Liten förvånar...

...mig ibland!

Idag åt vi middag tillsammans. Efter det så bad Liten mig att vi skulle
göra en budget ihop, så att hon förstod "vår ekonomi" bättre... *flinar*

När det var gjort så beställdes nya linser för ett halvår, kostade skjortan, men
vaf**n - ungen måste ju se (bra)! Hon ser redan bra UT! ; ) (Hon brås på mig)

Nåväl och tjolahopp - igen...

Ibland är jag...

...så bra!

Vaknade nästan mitt på dagen igår och av en händelse så började jag sanera badrummet, damma, sedan dammsuga och av bara farten så blev det en köttfärslimpa med kapris, lök och bacon och till det potatis.

Vädret igår var vackert men kallt. Kom inte ut förrän på kvällen. Det var halt och otrevligt väder, men skönt med en promenad och trevligt sällskap!

Idag är det söndag och Vasalopp. Att de orkar!
Liten sover (som vanligt) och här sitter jag...

Tjolahopp...

EGO tid...

...igår!

Sportlov och tidig fredag + öppning innebar en pytteliten arbetsdag för min del.
Därefter hade jag egentligen inga planer, men det fick jag snabbt!

Jag gjorde något som jag absolut älskar - men gör alldeles för sällan. Jag gick upp till farmor.
Jag kan sitta vid hennes köksbord forever och höra henne berätta, om vad som helst egentligen.

Jag tog mamma med mig och vi hade en riktigt trevlig eftermiddag med många skratt!

Kvällen blev aningen platt och intetsägande, men lugn.

Nu kliar det i kroppen efter lite 'äventyr' - vi får se hur dagen ter sig.

Tjo och lite flöjt...

Skum dag...

...idag!

Dagen i sig var rätt nice, utflykt med korvgrillning och pulkaåkning.

Men något konstigt var det...något som någon såg - och frontade mig med....kanske 
på fel ställe...

Jag är helt förvirrad just nu, jag vet egentligen inte så mycket om något...

Vad jag däremot inser är att det händer mycket just nu, jag är i en process, som jag inte varken kan eller bör
vara utan.

Processen är till hjälp, det vet jag. Men just nu känns det som att den förstör (för) mig bara.

Till Er som jag möter - var inte ond på mig, jag menar inget illa! Jag vet bara inte riktigt hur jag ska bete
mig i olika situationer... : (