Idag fick jag veta sanningen...

...om då! Tänk att det finns folk som visste - men att ingen sa något! Snacka om att allt prat om tillit var befogat! Och snacka om att jag inte ville tro på min magkänsla... Jävla skit! Nåväl - ALL HEDER till Dig som lät mig veta!

Tack...

...återigen Anders! Du är en sann vän! Tack för skratt och allvar och lite djupsnack!

Du är bra Du!

Killevipp

Svårt...

...att somna... Ett hjärnkontor som inte ville stänga ner. Oro. Undran.

Det är inte lätt att bli vuxen heter det - men det är fanimej ingen baggis att vara det heller...

SKIT!

Ja, jävlar...

...så duktig jag är! När jag slutade på jobbet satt jag kvar  till klockan 19.00 och skrev och trixade och det blev så himla bra.
Jag är stolt över mig själv!

Jag är inte helt klar, men nära på... Yihooo!

Ska finslipa i helgen och på måndag.

Tjipp Tjopp Killevipp


Jobbigt...

...bara jobbigt.

Buss 07:43 , buss 07:55. Bil 9:00. Promenera, titta, tänka, diskutera,promenera, redovisa, äta lunch, mäta pH-värde.
Bil 14.10, buss 14.30, buss 15.10. Städa badrum, ringa samtal, tvätta.

Önskar jag skulle till "Lugnet" nu i helgen istället för sen, när jag ska.... Behöver komma bort, hemifrån, från arbete, studier, dotter och jobbiga tankar....

Faktiskt!

Inget Killevipp....

Kolla här...

...vad jag såg när jag läste min dotters blogg:

"Nu kom just min bästaste mamma hem!
 Har saknat henne idag!!! Massa puss!!"

Blir man varm i magen, eller??

Jag har världens bästa unge!

Så det så!

Tjipp Tjopp Killevipp

♥  ∞ 

Nu brinner...

...det för fröken Xxxxx(efternamn)! Har hon satt igång med sin examination, eller??

Svar: JätteNEJJ!!! 

Skippar träningen imorgon för att stanna kvar på jobb och verkligen sätta fart! GUUUD så trött jag
kan bli på mig själv! Att jag aldrig lär mig, liksom! *gaaaahhhh*

Och som om det inte vore nog så har jag nån muskel'knuta' bakom höger skuldra som spökar...
hur än jag har tvingat folk att massera + 20 min i massagestolen så släpper det inte! Fan!

Nåväl - jag har det gott på alla andra sätt, så då får man väl stå ut med små skavanker...?

Massa Killevipp

♥  ∞

Vi fick...

..."ett nytt politiskt läge i Sverige" iochmed gårdagens val. Verkar väldigt rörigt tycker jag, men vi får hoppas att det blir bra iaf!

Gårdagen var lugn....med ett litet irritationsmoment för min del. Det störde mig såpass att jag hade svårt att somna...Grät för första gången på länge....

Men idag har jag varit som vanligt : ) Skön stämning på jobb och dagen har gått rätt snabbt! Men nu kommer tenta-ångesten krypande....
Borde ha gjort så mycket som jag inte ens har börjat med...Jag behöver hjälp....och jag har en liten träff på fredag...men fram tills dess borde jag få arslet ur - själv!!

Nåväl och nog om det....

Ett halvt Kille....

♥  ∞

Söndag...

...valdag...är glad att jag redan gjort mitt i den frågan.

 Nu väntar vi bara på utfallet.

Nya insikter...

...kommer till mig hela tiden....de liksom dimper ner bara....

Ta häromdagen som exempel :
Sitter på bussen till tåget och slås av att jag mår bra...men att jag absolut inte har tid för en till
människa i mitt liv. Då blev jag medens tacksam för att allt är som det är!

Jag hade inte mått såhär om inte...

Ibland förvånar jag mig själv! Det sker förändringar nu, på många plan. Allt är liksom bra....och då
menar jag BRA! Jag tror att omgivningen förändras, men i själva verket är det nog jag som gör det!

Nåväl, ska sova nu, efter denna häst-vecka. Den blev absolut inte så trist som jag befarade, men
jag behöver få varva ner nu. I rummet bredvid hörs Lilla+bästis skrattandes - finns det något bättre ljud...?

God natt

♥  ∞

En härlig...

...känsla finns i mig nu! ACCEPTANS!

Jag har en super-förmåga att gå och inbilla mig saker, oftast negativa.

Fick just bekräftelse på att det är helt tvärtom, att det är bra, att jag är bra!
Faan vad dum jag känner mig, men samtidigt glad, såklart! Jag har haft fel! Underbart!

Väntar på Lilla med vän, ska laga middag o bara softa ikväll, måstena börjar inte förrän imorgon :)

Absolut Killevipp!! :)

Har inte...

...kommit någon vart än...  :(

Magen kurrar och ryggen värker...Men jag har fått lite gjort här hemma iaf!

Bäddat rent, vänt på 20kg madrassen, dammsugit och tvättat. Det fick räcka så!

Idétorka...

...när det handlar om mat....middagar speciellt..:(

Den här veckan är överbokad med 'måste-saker', så
den känns trist redan innan den har börjat!

Ska snart iväg o handla. Tar en rask promenad till
affären o får skjuts hem sen med allt! Tack, min privat chaufför!

Vad jag ska handla och laga är fortfarande en gåta - som känns tråkig!

BLÄÄÄ!

Inget Killevipp överhuvudtaget!

Softlördag...

...idag. Myslunch med efterrätt hos Bro, sen vidare och mötte upp vän i centrum.
Handla, hem, städa kök, fixa med blommor, åt slarvmiddag.....och nu är jag solokvist.
Liten är på fest.

Känner mig gammal - men det stör mig inte (så mycket iaf)

Jag mår bra...

...just nu! Härligt att kunna skriva det : )

Har precis kommit hem från en spontanmiddag hos en av mina
bästa vänner. Hon som aldrig kräver, hon som aldrig behöver förklaringar,
hon som tar emot mig som jag är och säger att hon är glad för att jag kom!

Vi åt en middag som jag och mina smaklökar sent ska glömma! Tack!

Imorgon blir det lunch hos Bro o Kidsen! Liten följer med.

Nu börjar jag få huvudvärk - men det gör inget, för just nu, mår jag bra!

Tjipp tjopp och allting annat!

♥  ∞

Fan va knas...

..förra inlägget blev, jag vette faan vad som hände...

Sitter på jobb, fast jag inte ska. Har varit i skolan på den tråkigaste föreläsningen ever....
Om jordens evolution, hur jorden såg ut för miljarder år sedan...yada...yada.

Sen bar det ut i skogen och vi var supersnabba : ) Så idag har jag matat myror med ost ; )
Kunde ha åkt hem, men valde att åka till jobb istället, för att leka lite i Powerpiont, måste bli
bättre på att göra fina presentationer...tydligen!

Snart ska vi hem, mentorn och jag....

Tjipp tjopp, som vanligt!

♥  ∞

JAG...

är vacker! Jag är värdefull och jag är värd att ha det bra!

Vilken dag! : ) Den började med massage.

Var på NTA-kurs i Tumba med C, den var väldigt effektiv och givande! 

Senare stack jag iväg och.....T R Ä N A D E med Y ; ) För första gången på flera år! Det var så j*vla kul och absolut på tiden!

Börjar ana hon som är jag - på riktigt!
Det kommer att ta tid, det vet jag....men det är ju faktiskt allt jag har...tid!
Bara jag väljer ju vad jag gör med den!


Nu ska jag välja att sova - studier imorgon.

Tjipp Tjopp Killevipp

♥∞


V Ä N N E R

Tack, tack alla Ni som känner mig! Tack för Er acceptans! Tack för att Ni alltid finns!

Jag har haft två givande samtal ikväll, ett med bäste-bror och ett med min vän A!

Tack Bro för att Du åter finns i mitt liv, tillsammans med Din familj! Jag är så glad för Er!

Tack A för att Du tog Dig tid! Tack för skratt och allvar!



Nu ska jag somna med ett stort leende!
Medveten om vad som är viktigt!

Kram på Er!

∞  ♥

GLAD - men sorgsen...hur går det ihop?

Tjapp!

Idag har jag varit galet glad, MEN samtidigt ligger det där och pyr....som en glöd ungefär, smärtan.
Jag frågar och undrar men det enda svar jag får är detta: "Du måste lära Dig att leva med den"
(ja, smärtan alltså)
Men, OM JAG INTE HAR NÅN LUST DÅ??
Om jag inte vill ha ont, om jag inte vill tänka och känna....vad ska jag göra då?

Jag hade...

...fan glömt hur mycket det var att plugga - och jobba samtidigt, men det blev jag varse igen igår...

Mellan 9-12 blev vi fullproppade med info, som jag skrev ner, sen lunch, där 20 min gick åt till att stå i kö...käka, sen in på bokhandeln där jag återigen fick stå i kö...och på kuppen blev jag av med 770:-.

Sen gick vi då ut i skogen....och vad händer...??

Jo, himlen öppnar sig! Så där gick vi i två grupper om 20, som blöta hundar....men vi skrattade mycket, och många träd fanns det!

Jag har nog aldrig längtat hem så mycket som just då.....

Tog bussen hemåt, men gick via Ica och röstade, så nu har jag det gjort!

Jobbade kort dag idag, sen köpte jag fikabröd och en blomma och gick upp och fikade med U. Det var trevligt, har tänkt så mycket på henne senaste tiden, så det var hög tid för träff!

Hade beställt hämtning, så till centrum där vi träffade dotter, handla och hem, äntligen!
Kvällen blir lugn, men imorgon - DÅÅÅÅÅ ; )

Tjipp Tjopp Killevipp!

Sista dagen...

...på lovet från högskolan. Ingen som helst ångest, bara förväntansfull : )
Imorgon ska vi ut i skogen och titta på träd....det passar ju bra- de står ju precis där!

Nu är jag mätt - har ätit middag, lagad av dotter : ) En sån pli jag har, va?  :  )
Och i helgen väntar....ta ta raaa - min favvosysselsättning! Yeah!

Tjipp tjopp killevipp!