Levande skratt...

Jag har en kompis som skrattar...Verkligen!
Kanske inte hela tiden, men när  hon gör det känns det i min mage med!

Hon får allt att kännas lite lättare.

Tack M för skratt & kollektiv-tvätt igår!

Åh, Herre Jösses!!

Fi faan rent ut sagt, vilken taskig kondis jag har!  Det är nästan löjligt!
Från att ha varit en relativt vältränad tjej i "min ungdom" till att bli anfådd när jag cyklar uppför en backe är ju i det närmaste tragiskt...

Men om jag gör det oftare än nu, så kanske det blir bättre...??

Tack L för trevligt sällskap och fin sång!

Puzzi Muzzi ; )

Nu ska...

...jag snart ge mig iväg för att träffa en av mina bästa vänner!!
Det var så länge sedan, så det känns skitkul!!

*Killevipp*

Fika...?



Såhär kan det också se ut.... ja, när jag är i farten,  menar jag!

Sådär ja...



Ja, såhär kan det se ut när jag är i farten!

Pysselfia...

Sitter vid köksbordet och knåpar lite....
Gillar att jobba med händerna, skapa något.
Kanske lägger jag upp en bild vad det lider.

Lördag, ledig, längtar - det får bli mina ord idag.

Idag är...

...en speciell dag!

Idag är den första på resten av mitt liv - och jag har bestämt mig för att lära mig
surfa på livets våg!

Idag är en speciell dag, för nu vet jag mer än jag visste igår.

Idag är en speciell dag, två män i mitt liv fyller år, så:

GRATTIS Pappa!
och
GRATTIS Lilla M!

Från att...

...ha varit "förutfattat negativ" till att vara....ja, något helt annat.
Det svänger fort ibland och just nu är jag glad för det!


Nyponros


Jag borde...

...sluta med ordet borde......Samtidigt finns det saker som jag verkligen BORDE göra....
Men också saker jag BORDE sluta göra!
*ordvridvänderi*

Jag...


Vuxenpoäng...

Att vara vuxen...Vad är det? Och framförallt - HUR är det?

Gjorde ett test nyligen och kom fram till att jag enligt det är tre år
yngre än jag är!! : )

Skulle jag däremot göra ett hälsotest som kollar min faktiska fysiska ålder
skulle jag nog vara nästan död nu, med alla laster och brist på motion...

Att vara vuxen innebär att man upptäcker nya sidor hos/ med sig själv...man förvånas, men accepterar dem.....eller?
Att vara vuxen innebär att man kanske inte är "en i gänget" längre...istället är man någon som får ett mass-utskick i mailboxen, eller mobiltelefonen....Skicka detta vidare och visa att DU är en bra vän - Yeah right!

Att vara vuxen innebär att man vet vem man är - och står för det! Oavsett! Man viker sig inte, man skiter i "kompistryck", MEN man behåller sin barnsliga sida och låter den komma fram när det passar... För hur det än är så :

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar leka!