J´s tvättrace...

...är snart över. Herre GUD - i klass med ett hyggligt träningspass var det allt!

Började 18.00, 2 maskiner i stugan + en i badrummet, hänga, släpa upp, kasta in två
nya. Dessa ska snart hämtas. Här ser ut som värsta tältlägret, men utan lervälling att 
traska runt i : ) Det hänger sängkläder, gardiner, jeans och annat ÖVERALLT!

Fick sovis imorgon, känns välförtjänt :)
Som sagt har denna arbetsvecka varit himla harmonisk men
också lärorik och jag hoppas att nästkommande vecka blir något i stil med denna.

Nej, dags att glida iväg, än en gång, sååå....Killevipp, sålänge!

Mysiga dagar...

...just nu på jobb. Jag älskar när tempot dras ner, jag älskar att inte behöva skynda på barnen, utan allt f å r
ta tid. Vi behöver inte göra någonting, egentligen, om vi inte vill.

Det jag vill ge barnen är tid...tid att vara, tid för samtal och skratt, men framför allt vill jag lyssna på dem.

Idag blev det en spontan dansuppvisning utomhus och publiken satt på filtar i gräset i skuggan av träden, härligt!

På hemmaplan är det också stilla, vilket jag behöver....helgen vet jag inte hur det blir med, men jag hoppas att den blir bra....lugn och bra!

Kille...(läs: tjille, första halvan av Killevipp)

Barnfri... :)

Eller ungdomsfri låter kanske bättre....Nej. Det låter inte bättre, men det stämmer bättre...Nåväl.

Min dotter jobbar just nu och bor där hon jobbar. Hennes mamma är alltså barnfri i veckorna, vilket innebär

att jag inte måste åka hem efter jobbet, att jag inte måste laga middag...o.s.v Hur najs är inte det?

Dessvärre har jag ju aldrig några högt-flygande-planer...så jag gör det jag brukar....jag åker hem och sätter mig..


Om en stund är det semester....enda planen då är att schyssta till lyan en aning. Egentligen vill jag bara ligga på en filt och se på molnen som drar förbi.....skita i klockor och telefoner och bara vara - för en gångs skull.....Kan man byta plan? Ja, jag tror att jag gör det.

Killevipp!

Midsommar

Nu är det 'mitt i sommaren'.

Har inte semester än på två veckor.

Ska ta och packa oss iväg, Lillan o jag. Ska bli trevligt!

Ha en skön helg alla!

Var rädda om varandra!

Igår var...

...en annorlunda dag.
En märklig och stor sak inträffade, som kommer att finnas med mig sålänge jag lever.

Idag är jag varm, trött och nästan likgiltig. Jag måste skriva mer på min uppsats, men
vet inte vad eller var jag ska börja.

Längtar efter att göra något annat - någon annanstans...

Jag måste bara...

...skriva en snabbis.

Saker som händer nu är häftiga - som fan!

Synd för någon som aldrig mer kommer att få ta del av det. Det är någons egen förtjänst!

Tror mer och mer på karma, eller som jag alltid har sagt :

What goes around - comes around!




Hejsan....hej

Fasiken så trött jag är!

Har varit hektiska dagar, fast jag har varit 'ledig', eller ja, arbets-fri alltså.

B-uppsatsen är färdig, kan behöva finslipa den lite, men annars så... Jag har träffat dem som
är värda min tid, absolut. Men det jag har missat, helt och hållet är att tänka på mig själv...

Nåja, det blir väl tid till det också - vad det lider.

Tjipp Tjopp och Killevipp

Dagen idag blev...

...inte alls som jag tänkt mig! Tack o lov!

Vaknade hyfsat tidigt, upp o skrev. Åkte till K I för att lämna tillbaka en bok.

När jag sedan sitter vid busshållplatsen glider C.S förbi med bilen och erbjuder

skjuts hem :) Vi drog en repa med bilen, sen for vi hit och käkade middag.

Satt sedan i solen och drack kaffe och skrattade.


Min förtjusande Lilla har flytt fältet och lever nu på annan ort på obestämd tid!

Får hoppas att hon minns adressen hem....typ.


Imorgon befinner jag mig på Högsta hela dagen och ser på F O L K R A C E!

Tjippidoo