Ibland...

...är allting bara så  tungt!
Som just nu...
Kan inte sova, vet inte ens om jag vill.

Jag har huvudet fullt, hjärtat  tomt, jag har ont...
Känns som att jag har trasats sönder inombords.....
orkeslös, apatisk, rädd, förbannad, men samtidigt så t r ö t t !

Jag vill bara packa en väska och dra nu....långt bort och länge!



Sitter...

...vid datorn, med ryggen mot TV:n när jag hör någon säga:

-Vet Du vad meningen med livet är?

Och med ens vände jag mig om...och ser en man som ställer frågan, liggandes på sin dödsbädd...
Han fick ett nekande svar och säger sedan : -Inte jag heller... och brister ut i skratt!

Genast började jag fundera.... Jag har tänkt den tanken många gånger, men just nu, just ikväll träffade den tanken mitt i prick...jag grät.

Samtidigt som livet är det största vi har så är det så otroligt litet, med tanke på hur länge vi ska vara döda.

Tappa - förlora...

Jag har tappat en del av min vikt...och det var meningen!
Men att det skulle bli så här mycket, det var bonus!

Det jag har tappat låter jag ligga...någon annan kanske behöver de där
extrakilona...?

Jag fortsätter såhär ett tag nu.

*hejja mig*

Letar....

...efter ett fint foto på min mor.
Hon ska firas i helgen!
Egentligen ska hon firas hela tiden men just nu finns en
stor anledning. Hennes födelsedag - närmare bestämt den
sextionde i ordningen (förlåt mamma)
Jag vet var jag har haft det, men nu är det som bortblåst
och jag känner mig stressad över att inte finna det.

Det skulle ju passa så perfekt till det ändamål som
det var tänkt att användas till....
Kanske är det meningen att jag inte ska hitta det...?