Har Du friska...

...barn - då har Du inga problem!

Jag lovar!

Jag är tacksam för min lilla, SÅ tacksam!

♥  ∞

Värsta dygnet...

...hittils.

Jobbade
Handlade
Duschade+fixade
Festade
Åkte till akuten med Liten
Dygnade d.v.s jag var vaken mer än ett dygn i sträck...


Det blir inte alltid som man har tänkt sig....


Fridens ♥  ∞

Imorgon...

...är det tänkt (och faktiskt bestämt) att jag ska 'gå ut'.

Det var hundra år sedan sist och jag vet inte ens om jag har lust - m e n

jag ska ha två av mina bästa vänner med mig och jag har sagt åt dem att

inte godta någon som helst ursäkt från mig. JAG SKA UT! Så är det bara!

Jag har inte tänkt på mig & mitt på länge! Det är nästan så jag längtar efter att

vakna med blykeps på lördag, just för att få känna
"herregud, så bra - nu behöver jag inte göra om dethär på ett tag"

Fortsättning följer...


Jag blir så...

...trött!

Små barn - små bekymmer heter det ju... Ja, och just nu har jag ett stort B A R N

som tror hon är mogen att flytta hemifrån.

"Skaffa en lägenhet åt mig då, så slipper du ha mig här" hette det nyss.... Och visst - kunde jag så skulle jag, för nu har vi gått varandra på nerverna ordentligt tror jag.

Spelar ingen roll vad jag gör, hon lever sitt och kör sitt eget race och kanske hör det tonårstiden till....men måste det vara så förbannat energidränerande...??


Kanske är det jag som skulle ta och flytta hemifrån....vore mysigt med något eget.
Ett litet eget hus i skogskanten! Japp, det får bli min plan...

Inget Killevipp alls

Och så...

...ner igen.

Det är såhär jag är - tydligen.

Låg på jobb - på grund av ingenting alls! Tror jag.

Var på möte i stan...och egentligen är det väl meningen att jag ska må bra av det...men, samtidigt funderar jag så himla mycket.

Jag har just nu det jag vill ha, det enda jag egentligen strävar efter är min fullgjorda utbildning.

Jag har det jag vill - ändå är jag inte glad....

Ska nog lägga mig nuw.

Tjo!

Fri och ...

...ledig!

Alltså, jag är så jävla bra och det är rätt cool att jag inser det själv mellan varven ; )

Igår (lördag) ställde jag klockan och gick upp när den ringde 8.00, pluggade fram till
12 och blev klar med det som skulle vara klart till på tisdag. Sedan spenderade jag
dagen tillsammans med en god vän och hennes 90-åriga mamma. Vi handlade, fikade
och tog en promenad i kylan.

För första gången sedan i somras har jag denna helg känt mig ledig, ledig, ledig!

Tänk, tänk när jag är klar! Då kommer jag att känna så hela tiden!

Yihoooo! (och Killevipp givietvis)

Snart...

...helg!

Det ska bli skönt! Tidig fredag imorgon och kvällsplaner - känns BRA!

Har dessvärre minus på kontot, så det blir inga utsvävningar direkt...

Plugga måste jag, men det är bara roligt jobb att göra. Tentan inlämnad idag :)

Må väl och mys så att DU nästan skäms.... ; )

Killevipp

Tentaångest...

....á la Grande!

Jag pluggar, läser, skriver, tänker, raderar, skriver om, ringer ett samtal, diskuterar, skriver lite till,
raderar, röker, äter, skriver lite till.....runt, runt....för att aldrig bli klar!

Just nu längtar jag efter den dagen, när jag äntligen är färdig och klar, fit for some new fights!

Undrar just vad jag ska göra av min tid då.....


Asch - det vet jag redan!

Tjipp och ett småhemligt Killevipp

Vinterfönster



Såhär såg gavelfönstret ut igår, efter ett dygns snöstorm.
Liten hade tagit en bild när hon kom hem, så jag bad om lov innan jag la upp den. 
Jag tycker det ser mysigt ut!

Helg - ändå...

...inte ledig..... När jag inte pluggar i helgen, så måste jag städa - ordentligt!!

Jag får nämligen besök på måndag, så då vill det till att det är välkomnande och fint!

Jag har förvarnat Liten om att jag behöver hennes hjälp, men hon kanske
passar på att smita innan.

Har MYCKET att göra - fortfarande.....

Inget Tjipp....eller något annat heller för den delen.

Tid...

När jag blir stor - har jag en dröm om att inte jobba heltid.

Jag har så mycket annat jag vill göra!

Idag slutade jag tidigt och jag har hunnit med en hel del!

Några ego-grejer och lite annat, måstena lämnar jag till imorgon...

Tog en promenad hem på en halvtimme.....då har man tid att tänka och filosofera lite....det var bra och jag känner att jag behöver tid. Tid att bara ägna åt mig själv och med mig själv!  Det är så mycket hela tiden. Så får det också vara - i ett och ett halvt år till - sen så, blir det nog andra bullar, vänta bara!

Å andra sidan är ju tid det enda vi har, alla har vi lika mycket tid att spendera.Vi väljer bara olika sätt att använda och prioritera den!

Så det så och Killevipp!

Ännu en ...

...bra dag till ända!

Idag har jag varit lärare - på riktigt. Det gick över förväntan! Alltså jättebra : )

Jag är duktig på det jag gör - faktiskt! Det har varit en bra dag med duktigt flow.....fram till arbetsdagens slut...
Tåget försenat över 20 minuter och en dotter, ovillig att bistå sin mamma med lite hjälp.

Jag arbetar 80% och pluggar 100%. Jag läser på kvällar, jag ser föreläsningar på datorn, jag skriver på kurswebben, jag söker information på alla möjliga ställen, jag letar litteratur i bokhandlar och på bibliotek, jag pratar med kurskompisar i telefon.

Jag handlar och lagar mat, jag tvättar och jag diskar. Jag betalar räkningar och jag sköter mitt hem och mitt 'barn'.

Men idag var det ju inte hennes 'matdag' så därför fick jag vackert ställa mig och laga mat när jag kom hem.
Men äta den kunde hon......ibland undrar jag om hon verkligen vet vad det är jag egentligen gör....

Nog med skvaller och skitprat!

Min dag har varit bra! Så det så!

Tjipp Tjopp och ett strort KILLEVIPP!